2021-09-29 05:30Press release

Den revolutionerande stickhjälpen TWIZZTER® tar marknaden med storm

Lanseringen av den svenska uppfinningen kommer att hållas den 2a oktober 2021 vid stickeventet ’Stickfesten mitt i havet’ i Karlskrona. De tre syskonen Ahlström har lagt in en patentansökan för deras fiffiga stickhjälp.

Den bärbara garnvindan TWIZZTER® är en helsvensk produkt, från grundidé till slutprodukt. Dess roterande funktion gör att mobila stickare lättare kan skapa ’on-the-go’ – på resan, utomhus eller på (hem)kontoret. Men samtidigt är det en perfekt lösning för rullstolsbundna, äldre och rörelsehindrade eftersom nystanet ’följer med’ automatiskt utan risk att rulla iväg eller fastna. Man slipper huka sig ner eller smärtsamt behöva vrida kropp och armar för att rädda garnet.

I och med att Twizztern®  hänger på armen är nystanet också skyddad mot lekfulla barn och nyfikna husdjur. Och är golvet dammigt och bordet inte rentorkat gör det ingenting. Den friktionsfria roterande behållaren matar fram garn mjukt och lätt i stickarens egen takt. Knutar och garntrassel blir ett minne blott.

-Vi har varit i kontakt med ett flertal specialaffärer och influencers på sociala medier och reaktionen har varit överväldigande, säger Christina Ketikidou, den yngsta av dom tre syskonen. -Det har tagit sin tid att hitta en passande fabrikant och att anpassa specifikationerna till serietillverkningen, men nu är vi där. - Den ursprungliga idén kom från vår pappa Olle Ahlström, som gjorde den till vår stickglada mamma som en kärlekspresent.

TWIZZTER®  kommer att lanseras internationellt den kommande hösten och vintern med ett antal mässdeltagande på kontinenten, en internationell hemsida/webshop och via influencers på sociala medier.

-Vi har fått fantastiskt stöd från BBI Karlskrona, NyföretagarCentrum Karlskrona och Region Blekinge, fortsätter Christina. - Med deras uppbackning är vi mer övertygade än någonsin att TWIZZTER® kommer att modernisera och bredda stickandet och virkandet i världen.

Twizzter AB är ett svenskt, familjeägt, startup-bolag skapat kring den unika, bärbara garnhållaren TWIZZTER®. TWIZZTER®, deras egen uppfinning med patentansökan, har skapats för garnkreatörer runt om i världen, i behov av en mer mobil livsstil, såväl som för personer med begränsad rörlighet och som behöver ha sitt handarbete inom en armlängds avstånd.

Christina Ketikidou
Grundare